Jon Karlsson's Facebook profile

torsdag, november 09, 2006

Halloween, mer vin, limousine, tentaresultat

Observera! Den här sidan är merely en copy paste från resedagboken.se där man kan förvänta sig mer frekventa uppdateringar!


Förra helgen var Uppsalagrabbarna och danskarna i Santa Barbara och firade Halloween. Det var dit man skulle om man ville uppleva riktigt Halloween at it's best hade vi fått reda på från flera håll nämligen. Och herregud, det var helt sant. Jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig ett vildare party än det vi fick serverat den helgen. Helt galet helt SJUKT! Tusentals partysugna studenter, alla utklädda i sjukt porriga utstyrslar (det verkade vara prio A att kostymen skulle vara porrig och prio B att den skulle likna något). Man alternerade mellan driva runt på gatorna som var pinfulla med folk och att hänga ett tag på något houseparty (alla hus längs vägarna var öppna och överallt pågick vild fest). Hur sjukt som helst! Inget jag hört om det innan kunde förbereda mig på hur det var, sjukt... Hade själv inte med mig kamera, men några av de andra hade det som tur var. Men jag har inte fått deras bilder än, så jag kommer att posta dem senare nån gång. Tills dess får ni ge er till tåls med vad era fantasier kan uppbåda!;-)

Skulle på Halloweenfest här i SLO också egentligen, på tisdagen då Halloween är på riktigt. Men jag var lite förkyld efter Santa Barbara, så jag nöjde mig med att sitta och dricka några öl med göteborgarna och norskan. Och vet ni vad?? Chalmeristerna ansåg att Uppsalabor var fjollor som inte festade tillräckligt ofta! Hör ni det Uppsalabor?! Vad säger ni om det? ;-)

Har haft tre mid-terms nu, och har fått dem rättade också. Gick svinbra, bättre än jag vågade hoppas. Ja
g spikade min psykologi-tenta (50/50), fick B+ i den där hälsokursen och var bäst i klassen i min FEK-klass (International Management). Inte för att skryta, men... Hehe. :) Har fått höra de mest vansinniga sätt som används för att försöka fuska på tentor förresten. Det mest galna var att de använde sig av Non-stops. När man inte kunde så sneglade man på den som pluggat mest. Han satt med Non-stops i olika färger, och åt t ex en röd för svar A, grön för svar B osv. Sanslöst! Så skolan har förbjudit godis i tentasalarna pga detta, hehe.

Vi har varit på två matcher i amerikansk football och sett collegelaget spöa skiten ur folk från så vitt skillda ställen som Dakota och nån östkustskola! Stämningen är helt otrolig; folk skriker, cheerleaders skuttar och orkestrar spelar musik. Galet...

Jag har valt
kurser för våren nu. Det kommer att bli business business och mera business (suck). Kurserna heter "Information Systems", "Organizational Behavior", "Organization/People/Technology" och "Human Resource Management" (planerar dock att droppa den av de fyra som visar sig vara tråkigast). Nu är det slut på det roliga (e.g psykologi och hälsokunskap). Too bad...

Igår fyllde Nicko från Tyskland och Helene från Danmark år, vilket naturligtvis firades i klassisk stil medelst hyrd limousine och resa genom vindistrikten. Ojojoj vad alkohol det blev, har ganska stora minnesluckor. Men himla roligt var det, se bilderna så förstår ni nog varför! ;-)

Jaha, då har man skrivit på tok för mycket igen då. Så går det när man borde plugga istället (har två tentor, ett quizz och en uppsats nästa vecka, brr)! Ha det bra allihopa därhemma! Hörde att det var snöstorm i Uppsala häromdagen, haha. Själv var jag på stranden idag, 25 grader... Hehe...